czwartek, 15 listopada 2012

ZDROWE CIASTO WEGAŃSKIE


Tak, da się! Ciasto zbite, mokre, pierwszego dnia troszke gumowate, drugiego dla mnie pycha! Robiłam na tortownicy.
Ciasto, które możemy jeść bez wyrzutów sumienia to ostatnio strefa moich eksperymentów. :)

Potrzebujemy:
* 2 szklanki górskich płatków owsianych
* 1/2 szklanki otrąb owsianych
* 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
* 2,5-3 łyżki miodu (dla wegan syntetyczny, melasa, syrop z agawy... co kto lubi)
* garstka rodzynek
* 1 jabłko (dałam kwaśne- żałowałam, że nie słodkie;) )
* garstka orzechów włoskich (ewentualnie inne)
* 1-1,5 łyżeczki przyprawy do pierników
* 1 szklanka mleka sojowego (bądź zwykłego dnia nie wegan ;) )
* łyżka oliwy (u mnie oliwa z oliwek)
* 3-4 krople aromatu migdałowego

Płatki owsiane blenderujemy na miał, wsypujemy do miski, dodajemy wszystkie składniki prócz jabłek, orzechów czekolady, mieszamy dokładnie. Jabłka kroimy w połówki, następnie połówki w plasterki. masę wylewamy do formy, układamy jabłka na wierzchu. Pieczemy ok 25minut w 180*C
Po upieczeniu roztapiamy w garnuszku pół tabliczki gorzkiej czekolady w odrobiną mleka, mieszamy do uzyskania gęstej polewy. Wylewamy na ciasto, posypujemy posiekanymi orzechami.



6 komentarzy:

  1. A to nie wychodi bardziej taki placek??? Szkoda ze nie ma zdjęcia od boku :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłem i najbliżej temu do tarty tylko, że nie jest kruche ;) I lepiej żeby nie było zbyt grube to ciasto - 1cm grubości jest git.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajna propozycja : ) taka w moim stylu. będę do Ciebie na pewno częściej zaglądać : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Miód nie jest wegański ;) Można podmienić go na syrop klonowy / z agawy / melasę i będzie 100% vegan. Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że nie jest wegański, myślałam o miodzie syntetycznym dla wegan, osobiście użyłam zwykłego. :)

      Usuń
  5. bardzo sycące, wrecz zapychające ;]

    OdpowiedzUsuń